Newsletter

Prijavite se za naš Newsletter!

Aktualno

Grad Rijeka predstavio dva nova portala: Otvoreni podaci i E-usluga

25. siječnja 2017., Rijeka – U sklopu predstavljanja beta verzije redizajniranog gradskog portala www.rijeka.hr, prikazana su i dva nova portala Grada Rijeke – portal otvorenih podataka i portal e-usluga, čime se Rijeka još jednom istaknula kao primjer dobre prakse za druge lokalne jedinice. Naime, omogućavanje pristupa i ponovne uporabe informacija koje su u posjedu lokalnih jedinica i drugih tijela javne vlasti, sukladno Zakonu o pravu na pristup informacijama, pretpostavlja otvaranje vlasti prema građanima na svim razinama. Upravo otvaranje podataka potiče dodatni razvoj gospodarstva i društva u cjelini, uključujući poduzetničke i nekomercijalne aktivnosti, poput znanstveno-istraživačke djelatnosti, nadzora nad djelatnošću javnog sektora i pomoći u otvaranju novih tržišta i poslova, te ima pozitivan utjecaj na razvoj lokalne samouprave, koja time ostvaruje najviše razine otvorenosti i transparentnosti.

Osim državnog portala otvorenih podataka (objavljeno preko 300 baza podataka) te portala Grada Zagreba (43 baze podataka), riječki portal otvorenih podataka, na kojem su trenutno objavljena 63 skupa podataka i kojeg će održavati Zavod za informatičku djelatnost Grada Rijeke, služi i kao dobar primjer radi korištenja softvera otvorenog koda, koji ne obvezuje na plaćanje licence za korištenje. Osim samog Grada (55 skupova podataka), na Portalu su svoje registre objavila i lokalna trgovačka društva, i to u različitim strojno čitljivim formatima, s tim da su neki podaci objavljeni u više različitih formata: CSV, XLS, XLSX, PDF, JSON i WMS. Podaci se odnose na različita područja djelovanja Grada i komunalnih društava: društvena pitanja, financije, edukacija i kultura, poslovanje, sport, mape grada, promet, okoliš, zdravstvo itd.

Portal E-usluga služi pak kao središnji registar usluga koje Grad Rijeka pruža građanima i gospodarstvu. Svaka usluga predstavljena je opisom, uputom na koji način se podnosi zahtjev za njenim korištenjem i kontakt podacima nadležnog odjela. U pravilu je uz opis priložen i odgovarajući obrazac koji postoji za većinu usluga. Na Portalu su trenutno opisane ukupno 243 usluge, a navedene su po područjima djelatnosti te su za većinu njih objavljeni i obrasci za korištenje.

Inovativnim i efikasnim načinom organizacije i koordiniranja otvaranja podataka te općenito olakšanim pristupom informacijama o radu lokalne samouprave, mogućnostima uključivanja građana u proces donošenja odluka te korištenju javnih usluga, Grad Rijeka još jednom se izdvojio kao primjer dobre prakse drugim lokalnim i regionalnim jedinicama.

 

Vezana vijest: http://www.rijeka.hr/UzNovuVerziju

Poveznica na beta verziju redizajniranog gradskog portala: https://beta.rijeka.hr/

Portal otvorenih podataka Grada Rijeke: http://data.rijeka.hr/

Portal e-usluga Grada Rrijeke: http://gov.rijeka.hr/

 

Objavljeno: 30.1.2017.

Publikacije o pristupu informacijama

Uz potporu Britanskog veleposlanstva, a u svrhu poboljšanja primjene Zakona o pravu na pristup informacijama, Povjerenik za informiranje izradio je […]

Multimedija

Pogledajte multimedijalne filmove iz područja prava na pristup informacijama…    Related

Obraćanje Pučkoj pravobraniteljici

Ukoliko smatrate da je neko tijelo državne uprave kao i druga tijela s javnim ovlastima, povrijedilo vaša ljudska prava, možete […]